dilluns, 25 de març de 2013

el secret

Vivian Maier




Amagava aquell secret sota les petjades del seu caminar. A la nit, ja a les fosques, l'amagava sota els llençols i les mantes de colors. Mentre es rentava la cara, es pentinava aquells cabells arrissats sense fi, deixava el secret reposant a l'armari de les tovalloles, i de reüll amb l'ajuda d'aquell vell mirall vigilava no marxés. Quant marxava cap a l'escola el posava dins la maleta entre els llibres i l'entrepà, i corria per anar a classe i no fer tard. Un cop a l'escola, amb l'excusa d'agafar qualsevol cosa de dins la cartera... regirava la bossa fins que sentia l'alè del secret tocant els seus dits, i respirava tranquil·la. A l'hora del patí entre els racons d'aquells jardins buscava refugis on mirar-se aquell secret fit a fit, amb els ulls grossos i vius d'una nena. Fins que s'enamorà d'ell sense adonar-se del gran error que cometia. Aquell secret al rebre tant i tant d'amor començà a fer-se gran i més gran, orgullós i ben plantat. I de cop no cabia enlloc, no es podia amagar a una simple butxaca dels seus pantalons, ni tant sols dins la maleta dels llibres... creixia i creixia i ja no cabia ni dins l'armari de la roba! La nena, angoixada, havia de desfer-se d'ell abans no es fes tant gran que surtís a la llum el que amagava. I el llançà al riu per que se l'endugués la corrent, però surà a la superfície i es mirava la nena amb ulls de pena mentre seguia creixent. La nena prengué una determinació sobre tot aquell afer vertiginós i li digué al seu secret que mai havia sentit tant odi per algú com per ell... i el secret marxà poc a poc, la nena enfilà el camí  cap a casa seva segura de que el secret havia marxat. Però a la seva ombra la seguia algú... era la mentida.

7 comentaris:

Le.chatnoir ha dit...

Wow!! ;)

Petons!

hiro ha dit...

M'ha agradat molt! i aquest final...!
Trobava a faltar els teus posts :)

Petons!

Gerònima ha dit...

Boníssim!
Podríem transformar la frase mítica... "no hi ha secrets que matin, hi ha secrets que mai moren."
Molt bo el text!

Francesc Bon ha dit...

Això està molt be. Te un aire com a Borges.

Nelly ha dit...

A voltes, hem de deixar volar si de veres estimem. La vida té aquestes contradiccions...

parèntesi ha dit...

Una història preciosa Sofà! gràcies per compartir-la.

Lisa ha dit...

La verdadera historia de la EPOC que cambió la vida.
Mi padre fue fumador durante cuarenta años. Comenzó cuando era un adolescente en la escuela secundaria a principios de la década de 1950 y continuó fumando alrededor de un paquete al día hasta que lo dejó en 1995. Durante años pensó "¿Sabes? Fumé durante cuarenta años y me salí con la mía". !" No. No, no lo hizo. En 2014, diecinueve años después de dejar de fumar, comenzó a notar que tenía problemas con las sibilancias y sentía que le faltaba mucho el aire. Fue diagnosticado con EPOC en etapa temprana. Durante el primer año, pudo arreglárselas simplemente usando inhaladores de rescate de vez en cuando, pero a finales de 2015 necesitaba oxígeno suplementario. Al principio, podía arreglárselas con la configuración más baja del tanque de 1 litro por minuto, pero a medida que pasaba el tiempo, necesitaba un concentrador de oxígeno en casa y necesitaba más y más oxígeno. El año pasado (2020) alcanzó la configuración más alta del concentrador de oxígeno de 5 litros por minuto, incluso mientras estaba sentado. En ese momento me había mudado con él para cuidarlo. A veces él estaba jadeando por aire y me preguntaba "Hijo, ¿la máquina está encendida? Simplemente no puedo obtener suficiente aire" su condición empeoró, nuestros corazones se derritieron cada momento mientras lo veíamos jadear, estábamos seguros él moriría en cualquier momento, cuando comencé a leer los comentarios de YouTube, me topé con un comentario que decía que hay un médico herbolario tradicional llamado Dr. Itua Herbal Center hombre que cura esta dolencia y otras enfermedades humanas, lo contacté rápidamente y ordené el hierbas con el dinero de mi padre porque ya no las necesitaría porque se moriría en cualquier momento, yo recibí las hierbas en dos días y desde ese momento las usó, empezó a sentirse cada vez mejor, a las pocas semanas estaba completamente curado, gracias por leer esta historia sobre la experiencia de mi padre con la EPOC. Si conoce a alguien que fuma y lo ama, anímelo a dejar de hacerlo. Amamos a Daddy.all gracias al Dr. Itua.
si tiene esta dolencia u otras dolencias como... Alzheimer, cáncer, Parkinson, VIH, herpes, VPH, enfermedad renal, diabetes, hepatitis, envíe un correo electrónico al Dr. Itua Herbal Center en
drituaherbalcenter@gmail.com también conversó con él en el número de whatsapp: +2348149277967.
WWW.drituaherbalcenter.com y él te enviará hierbas para curarte por completo.